Comunicat de les Associacions Veïnals de Mataró

Les Associacions Veïnals de Mataró en reunió extraordinària informem:

Durant les darreres setmanes s'han fet més visibles casos que alteren la sensació de seguretat a la ciutat...

Els fets recents de les ocupacions han fet saltar les alarmes en matèria de seguretat a múltiples barris de la ciutat, ja que en alguns casos han alterat la convivència veïnal i, alhora, s'han vinculat amb delictes de robatori.

Davant d'aquesta situació volem que es faci pública la posició tant dels partits del govern municipal com de l'oposició.

Exigim que es treballi amb les administracions competents per impulsar un canvi legislatiu que acabi amb la reincidència delictiva continuada. No volem que es faci de l'ocupació una forma de vida. L'habitatge és un dret fonamental, pel que exigim del govern de l'Ajuntament de Mataró i a la Generalitat de Catalunya, polítiques clares en aquest sentit.

També exigim que s’actuï amb contundència davant de les ocupacions il·legals que alteren la tranquil·litat veïnals i generen inseguretat i alarma social. Per tot això, instem de manera urgent al govern de l'Ajuntament de Mataró a comprometre's a gestionar els serveis municipals de seguretat amb la finalitat que la ciutadania no senti la necessitat d'implicar-s'hi personalment amb tasques de vigilància, posant en perill al veïnat en general. També instem al govern de la ciutat a convocar una reunió urgent entre els serveis municipals competents en la gestió d'aquests conflictes i les Associacions Veïnals.

Al mateix temps fem una crida a la calma i a reforçar la participació de les entitats veïnals com a canal de transmissió i de gestió de les preocupacions en matèria de convivència i d'inseguretat als barris.

Aquesta Assemblea d'associacions veïnals mantindrà informats als veïns i veïnes i a l'opinió publica en general, emetent comunicats conjunts difosos per les nostres xarxes socials.

Som conscients que el camí es llarg i difícil, però amb la col·laboració de tothom aconseguirem aquests objectius que no son altres que el benestar de la ciutadania.

Mataró, juny 2020